Sivut

lauantai 19. tammikuuta 2013

Lauantaitreeniä / Lördagsträning

Tänään oli taas juoksulenkin vuoro eilisen vapaapäivän jälkeen. Kroppa tuntui levänneeltä, mutta juoksu ei kuitenkaan kulkenut kovin hyvin. Tai no, jalat kulkivat, mutta vatsa tuli yhtäkkiä kipeäksi ja mulle tuli todella paha olo. Olin ehkä syönyt vähän liikaa makeaa tänään ennen lenkkiä, eikä vatsani tällä hetkellä ole tuollaiseen tottunut. Ei siis enää nimipäiväkakkua ennen lenkkiä...

40 minuutin vauuhtileikittelyn jälkeen kokeilin viikon ilmaista joogaohjelmaa YogaTodayn sivuilla. Ohjelma oli  tällä kertaa aika vaativa, mutta sitä oli kyllä tosi hauska kokeilla! Kaikki muu meni hyvin, mutta päälläseisonta ei ihan vielä luonnistu... Nyt lauantai-illan viettoon uusimman Runner's Worldin kanssa keräämään voimia huomista pitkistä varten. Rentouttavaa viikonlopun jatkoa! :)

Idag var det dags för ett löppass efter gårdagens vila. Kroppen kändes utvilad, men löpningen kändes ändå inte så bra. Eller ja, benen kändes bra men min mage var inte med idag, utan den blev sjuk och jag började må riktigt illa mot slutskedet av passet. Jag hade antagligen ätit för mycket sött innan löppasset, och min mage är för tillfället inte van vid detta. Aldrig mera namnsdagskaka före ett löppass...

Efter 40 minuters fartlek testade jag veckans gratis yogaprogram på YogaToday. Yogapasset var denna vecka ganska utmanande, men jag gillar att utmana mig själv och min kropp och njöt av programmet. Allt annat gick bra, men att stå på huvudet klarar jag inte av riktigt ännu... Nu ska jag fortsätta lördagkvällen med nyaste numret av Runner's World och med att ladda upp inför morgondagens långpass. Skön fortsättning på helgen! :)

6 kommenttia:

  1. En annan sak som aldrig fungerar före en länk, lång eller kort, är Battery... Däremot har jag ännu aldrig börjar må illa av lite kaka. Tvärtom, desto mer jag springer, desto bättre klarar magen av mat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja, energidrycker är inte min grej överhuvudtaget men med min känsliga mage skulle jag inte ens våga pröva det före en länk ;).

      Poista
  2. Här har vi också firat namnsdag idag :) Var senaste Runner's bra? Var det något speciellt som skulle göra det köpvärt?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jag gillade i själva veket det förra numret av RW bättre än det nya. Helt intressant artikel om halvmaraträning och en verkligen intressant juttu om mindfulness, men annars inget speciellt tyckte jag :).

      Poista
    2. Nice Mindfulness har blivit min nya grej, eller ska bli då jag går en kurs i det nu i vår. Kanske jag går till butiken och bläddrar lite och bestämmer sen om jag tar köpbeslutet eller inte ;)

      Poista
    3. Det låter bra! Mindfulness är superintressant, hoppas du berättar mer om din kurs sen :).

      Poista