Sivut

lauantai 13. lokakuuta 2012

Vihdoinkin! / Äntligen!

Heippa!

Vihdoinkin pääsin tänään flunssan jälkeen juoksemaan. Olen nyt pitänyt treenitaukoa viikon verran, joten aloittelin hissukseen. Juoksin kuusi kilsaa hiljaisella vauhdilla. Jalat tuntuivat huippuhyviltä, mutta syke oli vähän normaalia korkeampi varmaan juuri sairastelun vuoksi. Ihanaa oli joka tapauksessa päästä taas juoksemaan, nautin jopa tenttiin pänttäämisestä taas ihan eri tavalla ;).







Hejsan!

Äntligen kunde jag ta en löptur i det härliga höstvädret. Förkylningen är nu hoppeiligen vunnen, efter en veckas paus från träning. Jag tänkte börja lite försiktigt nu och nöjde mig med sex lugna kilometer idag. Löpningen kändes bra, benen var jättefräscha men pulsen aningen hög. Men jag antar det är normalt efter förkylning och paus. Skönt var det i varje fall att springa igen, nu känns till och med tentläsandet lite roligare ;).


2 kommenttia:

  1. Låter toppen! Jag har själv inte varit sjuk på över två år *tar i trä* och kommer nästan inte ihåg hur knäckande det är att vara flunssig och inte kunna träna!
    Hoppas du får hållas frisk resten av den kommande vintern! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooh, lyckliga du! :) Jag blev faktiskt åter krassligare efter detta löppass, men nu äntligen börjar det kännas bra igen. Hoppas vi nu får vara fortsatt friska!:)

      Poista