Sivut

tiistai 23. lokakuuta 2012

Maanantaitreeni / Måndagsträning

Aloitin uuden viikon eilen puolen tunnin aamujoogalla. Kotiopiskelupäivän jälkeen kävin illalla pienellä juoksulenkillä metsässä ja ihastelin auringonlaskua. Vedin muutaman rennon alamäkivedon ja jatkoin puolen tunnin kahvakuulatreenillä. Kevyehkö aloitus viikolle, mutta lihakset on kuitenkin kivan kipeät tänään. Tämän illan varalle suunnittelin ensimmäistä pidempää lenkkiä flunssan jälkeen, toivottavasti kroppa toimisi hyvin ja juoksu olisi nautittavaa vaikka edellisestä pitkästä lenkistä on monta viikkoa :).

Tuosta aamujoogasta muuten sen verran, että joogailen arkisin AVA:n namaste aamujoogan mukana. Jooga tulee siis AVA:lta klo 9:10 alkaen ja kestää sen puoli tuntia. Mukava ja sopivan vaativa aloitus aamulle, minä tykkään! :)




Jag började en ny vecka igår med en halv timmes yoga på morgonen. Efter en dag med hemmaplugg (idrottspsykologi!) tog jag mig ut för att springa en kort runda i skogen och njuta och beskåda den vackra solnedgången. Sprang hem igen och fortsatte med en halv timmes kettlebellpass. En ganska lätt start på veckan i träningsväg, men visst känner jag av lite muskelvärk idag av kettlebellträningen. Tills ikväll har jag planerat in mitt första längre löppass efter att jag var förkyld. Hoppas att benen fungerar och löpningen känns bra även om det är många veckor sedan jag senast sprungit en längre runda! :)

Några ord om morgonyogan ännu. Jag brukar yoga på vardagsmorgnarna till tv-kanalen AVA:s (syns i Finland) namaste morgonyoga. Det börjar kl. 9:10 och räcker en halv timme. Jag gillar de varierade programmen och detta är en skön och passligt utmanande start på morgnarna. Rekommenderar! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti