Sivut

torstai 25. lokakuuta 2012

Spinning & Running

Tämä syysloma on sujunut pitkälti koulutehtävien merkeissä. Toki olen ehtinyt myös treenaamaan ja lukemaan muitakin kuin koulukirjoja, mutta eipä tämä ohjelma ole paljon tavallisesta arjestani eronnut. Ihan tyytyväinen olen kuitenkin, huomenna pidän vapaapäivän koulusta ja treenistä ja suuntaan ystävän kanssa kirjamessuille!

Eilisiltana ohjelmassa oli 50 minuuttia spinningiä. Päätin hikoilla intervallien parissa, ja ihan kivasti sai reidet maitohapoille tuolla ohjelmalla! Tänään kävin pienellä juoksulenkillä, 7 kilsaa mäkisessä maastossa meni ihan hyvin ja tuntui kivalta. Ekan kerran tänä syksynä oli kyllä niin kylmä lenkin aikana, että hanskat pysyivät käsissä ja reidet vähän jäätyivät. Talvitrikoot tulevat siis tarpeeseen...

Tänään tapahtui muuten muutakin jännää. Ilmoittauduttiin treenikaverin kanssa ensi kevään Helsinki City Runiin eli minäpä juoksen ekan puolimaratonini 4.5.2013! Nyt se on varmaa, ja minähän olen innoissani ;).

Lähde/Källa www.helsinkicityrun.fi

Mitt höstlov har rusat förbi i studiernas tecken. Jag skulle hålla paus från studierna hela veckan men till slut gick det inte riktigt. För många deadlines som står för dörren. Visst har jag också tränat och hunnit läsa även annat än skolböcker. Så mycket annorlunda än min normala vardag har inte detta höstlov varit, men jag är helt nöjd ändå :). 

Igår var det 50 minuter spinning på träningsschemat och jag körde svettiga intervaller. Kände av mjölksyran i låren men njöt av det! Jag saknar cyklingen lite såhär på hösten och vintern, inte är det ju samma sak att sitta på en cykel i ett svettigt rum / en svettig träningssal, som att sitta på cykel och susa förbi vackra landsbygden på sommaren, känna vinden mot huden och känna sommarens dofter i näsan... Nå, får nöja mig med att drömma om detta i några månader till ;).

Ikväll var jag ute och sprang. 7 kilometer på backig spånbana fick det bli och jag är riktigt nöjd nu efter en varm dusch. Det var egentligen första kvällen idag under denna höst som det verkligen kändes kallt att springa. Mina lår blev iskalla och handskarna hölls på händerna hela löpturen. Jag väntar med iver på mina vintertights som borde komma om någon vecka...

Visst har det annars hänt en annan kul grej idag också! Jag och min träningskompis anmälde oss till Helsinki City Run till våren, så nu är det officiellt - jag ska springa min första halvmara 4.5.2013! Jag är så glad!! :)

Imorgon håller jag en ledig dag från både studier och träning och åker på bokmässa med en vän. Ser mycket fram emot det, jag är en riktig bokmal :).

3 kommenttia:

  1. Visst saknar man den härliga utecyklingen i varmt väder och blå himmel!!!

    Kul med halvmara!!! :)

    VastaaPoista
  2. Any American high school is teeming with hormones, unrequited love, pressure and Blood Detox Diet.
    When you recognize that trait in yourself? A report
    by think-tank British Future found that the parties were" wearing thin, not quite as exciting.

    Here is my site: detox day

    VastaaPoista