Sivut

lauantai 9. maaliskuuta 2013

Perjantain kotitreeni ja GoExpo / Fredagens hemmaträning och GoExpo

Nyt olisi paljon asiaa, mutta aloitetaanpa eilisestä. Aloitin aamun täällä kotikotona normiaamiaisellani (kaurapuuro, raejuusto ja mehukeitto, yksi leipä, lasi maitoa ja kahvi) ja tein vähän aikaa koulujuttuja. Sitten vedin puolentoista tunnin kotitreenin olkkarin lattialla kissa treenikaverina. Aloitin 10 minuutin pyöräilyllä ja sitten vuorossa oli kahvakuulaa kuntopiirimuodossa. Olin suunnitellut viisi eri liikettä ja toistomäärä vaihteli 15 ja 30 välillä. Näitä vedin sitten kymmenen minuutin aikana niin monta kierrosta kuin ehdin ja huilailin pari minsaa. Yhteensä tein kolme kierrosta, eli 30 minuuttia. Tehokasta ja hikistä oli, ja tänään etenkin kesivartalo ja käsivarret huutaa hoosiannaa. Lopuksi pyöräilin ja tein vatsoja ja punnerruksia, ja olin tyytyväinen että sain noin tehokkaan treenin aikaiseksi kotona!

Treenin, suihkun ja lounaan jälkeen lähdettiin kaverin kanssa kohti Helsingin messukeskusta ja GoExpo-messuja. Messuilla oli kivaa ja sain taas kovasti uutta inspiraatiota niin treeni- kuin elämysrintamallekin. Paljon kivoja kesäsuunnitelmia, reissuja ja retkiä alettiin taas suunnittelemaan kotimatkalla!

Tämän päiväisestä treenistä taidan kirjoitella muutaman rivin paremmalla ajalla, nyt odottaa kotitekoiset hampurilaiset ja ilta telkkarin edessä. Kivaa viikonlopun jatkoa teille, onko muita GoExpossa vierailleita?:)


Messusaalis / Från mässan

Nu skulle jag ha mycket att babbla om, men vi börjar med gårdagen. Jag började morgonen med mitt vanliga morgonmål här hemhemma (gröt med grynost och saftsoppa, ett glas mjölk, kaffe och en smörgås) och gjorde lite skolarbeten. Sedan började jag mitt hemmaträningspass. Som uppvärmning cyklade jag i 10 minuter och drog sedan igenom ett kettlebellpass som jag planerat. Hade fem olika rörelser med 15-30 upprepningar och drog igenom så många varv jag hann på 10 minuter. Tog några minuters vila imellan och kämpade på i ytterligare två gånger 10 minuter. Sammanlagt alltså 30 minuter effektiv och svettig träning med kettlebell och idag känner jag faktiskt av det i coremusklerna och armarna. Roligt att jag fick ett så effektivt träningspass gjort hemma! Varvade ner med lite cykling och magmuskler och kunde sedan nöjd duscha och äta lunch.

På dagen körde jag iväg med en kompis mot Mässcentret i Helsingfors och GoExpo-mässan. Jag gillade mässan, det var roligt att gå omkring och samla på broschyrer om olika händelser. Fick mycket träningsinspiration, men speciellt äventyrsinspiration! På hemvägen började vi redan planera en massa roligt till sommaren och hösten. Kul!

Dagen perfekta löppass kunde jag skriva några rader om då jag har bättre tid. Nu väntar hemmagjorda hamburgare och en kväll framför tv:n. Ha en skön fortsättning på veckoslutet, har någon annan varit på GoExpo under helgen? :)

2 kommenttia:

  1. Ganska nice "saalis" :D
    Roligt med såndär mässor, tyvärr ordnas det sällan något liknande här i trakterna.

    VastaaPoista