Sivut

keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Vaikeaa juoksua / Seg löpning

Tänään olin sopinut juoksutreffit treenikaverin kanssa. Suunnittelimme juoksevamme 7-8 kilsan hidasvauhtisen lenkin, mutta kun lähdettiin juoksemaan huomattiin kumpikin, että jalat on todella tönkössä kunnossa. En tiedä johtuuko pohkeiden ja reisilihasten tönkköys alkuviikon treeneistä vai vähäisestä venyttelystä, mutta meni melkein viitisen kilsaa ennen kuin pohkeet pehmenivät edes vähän. Siinä vaiheessa oltiin jo valittu lyhyempi lenkki ja tyydyttiin tänään kuuteen ja puoleen kilsaan. Raskas, ei erityisen kiva lenkki mutta enpä kuitenkaan kadu juoksemaan lähtemistä.

Kotiin tultua tein vähän vatsalihasliikkeitä ja jumppasin hetken Gymstickillä. Illalla vielä kunnon venyttely, niin toivon jalkojen piristyvän huomiseksi. Suru-uutiset suvussa vain jatkuvat, mutta onneksi pääsen nyt treenaamaan ja saamaan siten ajatuksia hieman muualle. Huomiseksi on onneksi kivaa ystävänpäiväohjelmaa suunnitelmissa! :)

Oletteko treenanneet tänään?

Kuva eiliseltä / Bild från igår


Idag hade jag bestämt löpdejt med min träningskompis. Vi hade planerat att springa 7-8 kilometer, men när vi startade märkte vi snabbt att båda hade väldigt tröga ben. Mina vader och lårmuskler är väldigt sega och jag vet inte riktigt vad det beror på. Möjligen utebliven stretchning eller så har jag tränat för mycket i början av veckan... Efter ungefär 5 sprungna kilometer började vaderna mjukna till lite, men då hade vi redan valt en kortare runda. Vi nöjde oss alltså med 6,5 tröga och långsamma kilometer idag.

När jag var hemma igen gjorde jag lite magövningar och lekte en stund med Gymsticken. Ikväll ska jag stretcha riktigt ordentligt och hoppas att benen mår bättre imorgon så jag kan springa igen. Sorgenyheterna inom släkten bara fortsätter, men tur att jag kan träna igen så får jag tankarna lite på annat emellanåt. Och tills imorgon har vi riktigt roligt vändagsprogram inplanerat!:)

Har ni tränat idag?

2 kommenttia:

  1. Har precis samma problem!
    Har gått omkring med huvudvärk hela veckan och känt mig seg, då brukar träning vara bästa medicinen, men det går såå trögt!

    Mina 7km igår var tröga, inte i benen utan allt bara kändes spunk. Fick inte det där flowet man brukar.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Konstigt att det ska kännas tungt just nu :/. Men på ett sätt skönt att jag inte är den enda som det känns jobbigt för, även om jag såklart inte hoppas att du också ska känna dig seg. Men ja, jag tror du fatta min point ;). Skönt att inte vara ensam!:)

      Poista