Sivut

maanantai 19. marraskuuta 2012

Tyhmä lonkka! / Dumma höft!

Ei tuo lonkka oikein eilisestä lenkistä tykännyt. Eilen illalla se kipeytyi taas ihan kunnolla ja yöllä kyljellä nukkuminenkin oli tuskallista. Anonyymi kommentoi eiliseen postaukseeni olenko miettinyt voisiko kyse olla lonkan limapussitulehduksesta (bursiitti). En ole rehellisesti sanottuna ennen kuullutkaan tuosta vaivasta, mutta pienen googlailun jälkeen minulla on nyt aika selvillä mistä on kyse. En ole käynyt lääkärissä, mutta kyseinen vaiva sopisi kyllä varsin hyvin omiin tuntemuksiini. Lonkka kipeytyy juoksemisesta, on paineskellessa arka ja etenkin öisin oikealla kyljellä nukkuminen aiheuttaa kipua. Olen nyt eilisestä lähtien harrastanut Voltaren kipugeeliä ja kylmähoitoa ja hetkittäin lonkka tuntuu paremmalta. Kävin tänään spinningissä ja pyöräillessä ei lonkka ärtynyt yhtään. Myös pilates sujui hyvin kun skippasin yhden kylkiliikkeen. Juoksemisesta se kuitenkin näköjään ärtyy, joten yritän tämän viikon treenailla muuta kuin juoksua.  Harmittaa ihan vietävästi, koska juoksu sujui flunssatauon jälkeen nyt viime viikkoina niin hyvin! Tyhmä lonkka!


Höften gillade inte riktigt gårdagens långpass. Igårkväll började den värka riktigt ordentligt och på natten hade jag svårt att sova på höger sida. En anonym kommentator undrade i gårdagens uppdatering om jag funderat på om min sjuka höft kunde bero på inflammerad slemsäck (bursit). Jag hade inte tidigare hört om detta men efter lite googlande tror jag mig nu ha en ganska klar bild vad det är frågan om. Symtomen stämmer (tyvärr) väldigt bra in på mina smärtor. Höften blir sjuk av att springa, ömmar om man trycker på den och blir verkligen sjuk under natten speciellt om jag sover på höger sida. Jag har sen igårkväll använt ispåse och Voltaren-gel på höften och det hjälper för en stund. Idag var jag på spinning och vid cykling kändes höften inte alls sjuk. Pilatesen gick också bra då jag hoppade över en sidoställning. Av löpning blir höften ändå tydligen sjuk, så jag måste försöka vila från löpningen denna vecka. Jag är så irriterad och besviken och arg och och.... Löpningen fungerade så bra efter förkylningspausen nu de senaste veckorna att jag inte alls skulle vilja vila från det nu! Dumma höft!

2 kommenttia: