Sivut

torstai 27. syyskuuta 2012

Vaikea torstai / Seg torsdag

Olinpa iloinen tänään kun jaksoin pitkän koulupäivän jälkeen lähteä ulos sateeseen juoksemaan. Lenkistä tuli tosi lyhyt, vain 5 kilometriä kärsimystä alusta loppuun. Tykkään tosi paljon juosta sateessa, mutta pohkeet on jostain syystä iha tajuttoman jumissa tiistaisesta lenkistä (?). Yleensä mun koivet palautuu pidemmistäkin lenkeistä hyvin, mutta toi tiistainen on nyt jostain syystä saanu pohjelihakset ihan mutkalle. No, hankalat 5 km tuli kuitenkin tuolla sateessa rämmittyä ja fiilis lenkin jälkeen oli hyvä. Kipaisin sen jälkeen kotona vaihtamassa kuivat vaatteet päälle ja kävin vielä Lady Linellä vatsa-selkä -jumpassa ja venyttelyssä. Kiva kevyt treeni-ilta!

Näin iloinen olin märän ja vaikean lenkin jälkeen!
Såhär glad var jag efter en blöt och seg löptur!

Ja vielä tyytyväisempi koko treenin jälkeen!
Och ännu nöjdare efter grupptimmarna!

Jag var väldigt nöjd, då jag orkade dra på mig löparskorna efter en lång skoldag. Jag älskar att springa i regn, men dagens löptur var inte precis njutningsfull. Mina ben, speciellt vaderna, har efter tisdagens löpning känts otroligt sega och styva. jag brukar inte få ont i benen efter längre löpturer, men något i tisdags gjorde att vaderna inte är mina vännernu. Så idag var det endast sega 5 km som jag klarade av med dessa ben. Jag kom hem och böt till torra kläder och gick iväg till Lady Line. En halv timme mag- och ryggövningar och en halv timme stretching på det gjorde gott för kropp och själ. Man glömmer tunga skolgrejer snabbt då man rör på sig och koncentrerar sig på sin egen prestation, istället för att gå runt och grubbla över saker man inte kan påverka! 


2 kommenttia:

  1. Tidigare (när jag enbart gymmade och gick på pass) avskydde jag strechpass. Nu har Bodybalance en gång i veckan blivit mitt andningshål. Finns inget bättre än att få koncentrera sig enbart på kroppen under en timmes tid i lugn och ro.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bodybalance är faktiskt härligt! Här i mitt gym går de passen baara så konstiga tider, att de tyvärr inte passar in i min kalender. Får nöja mig med egen yoga istället :).

      Poista