Sivut

keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Tiistai / Tisdag

Eilen illalla oli vuorossa pidempi juoksulenkki treenikaverin kanssa. On kyllä todella tsemppaavaa, kun on treenikaveri. Jos lenkki on sovittu, ei itse voi mennä perumaan. Motivoivaa ja tsemppaavaa! Ja juokslenkin aikana on kiva juoruilla kuulumiset ;).

Eilen juostiin vähän yli 13 km meille sopivalla 6:00-6:20 minuutin kilometrivauhdilla. Lenkin jälkeen suihku ja sitten vielä samaisen kaverin luokse syömään ja venyttelemään. Oli piristävä ilta tylsän tenttiinlukupäivän päätteeksi! Nyt kiiruhdan hieman tönkköine jalkoineni jo keskiviikkoaamun Sh´bam-tunnille Lady Linelle. Oikein ihanaa keskiviikkoa kaikille!:)

Rakas Garmin Forerunner 310 XT:ni!

Eilisen juoksuvermeet: trikoot ja tossut / Adidas, takki / Reebok, säärystimet / Seppälä

Igårkväll var det tur för ett längre löppass med en kompis. För mig passar det bra att springa med ngon, då jag vet att vi orkar hålla samma tempo. Det är motiverande att springa med en kompis, och då man bestämt in ett löppass med någon annan, kan man inte backa ur. 

Igår sprang vi en länk på lite över 13 km i ett för oss för tillfället passande tempo, nämligen 6:00-6:20 minuter per kilometer. Efter löppasset skyndade jag hem för att duscha och sedan till samma kompis för att äta och stretcha. Det blev en härlig kväll på en annars tråkig tentläsningsdag! Nu ska jag och mina aningen sega ben skynda mig till ett morgonpass Sh´bam till Lady Line. Ha en skön onsdag allesammans :).

Jag sprang i trikåer och skor från Adidas, jacka från Reebok, benvärmare från Seppälä och sen såklart min älskade Garmin Forerunner 310 XT.

2 kommenttia:

  1. Kul med en ny och färsk blog! Hit kommer jag igen! (Och får lite uppfriskning gällande finskan samtidigt)

    Ps. om du har lust borde du ändra inställningar för kommentarer. Jag kan t.ex. inte kommentera med namn och bloggadress...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tack för dina snälla ord och vad roligt att du hittat min färska blogg :).

      Jag ändrade nu inställningarna för kommentarerna, nu borde det fungera bättre? Tack för påpekandet, hade helt missat detta!

      Poista