Sivut

perjantai 28. syyskuuta 2012

Friday

Päivän treenisaldoksi tuli puolen tunnin kahvakuulailu Lady Linella ja päälle 45 minuuttia kuntosaliharjoittelua. Keskityin käsiin ja ylävartaloon, jalat on edelleen vähän huonossa hapessa. Huomenna aion kyllä juosta pidemmän lenkin, sillä lähden huomenna illalla pidennetylle viikonloppureissulle Brysseliin kaverin kanssa. Treeniin tulee siis kolmen päivän huili, jota minulla ei ole tainnutkaan olla koko kesänä! Nyt illalla, treenin ja kunnon venyttelyn jälkeen, jalat tuntuu onneksi jo paljon paremmilta. Huomenna siis ohjelmassa on pidempi juoksulenkki tai intervallitreeni. Riippuu vähän omasta fiiliksestä. Sain tänään myös postitse tilaamani joogadvd:n jota haluaisin ehtiä kokeilemaan ennen reissua. Ehkäpä aamu alkaakin huomenna joogalla... Ihanaa viikonloppua kaikille!

Treenasin tänään Midnight Run t-paidassa ja  Puman trikoissa.
Tränade idag i min Midnight Run t-skjorta och trikåer från Puma.

Mihinkään liittymätön kuva iltapalastani! Sinertävä mössö on mustaikkapilttiä ja rahkaa, vakioiltapalani ;)
En bild av mitt kvällsmål, som inte har något med inlägget att göra. Blandningen till vänster är blåbärspiltti (barnmat) och kvarg!


Dagens träning bestod av ett 30 minuters kettlebellpass vid Lady Line. Efter det styrketränade jag i 45 minuter, koncentrerade mig på armar och övrekroppen eftersom benen fortfarande i morse kändes lite stela och styva. Nu ikväll, efter träning och stretching, känns vaderna faktiskt mycket bättre så imorgn blir det löpning för hela slanten! Imorgon kväll åker jag iväg på en tredagars semesterresa till Bryssel med en kompis, och det betyder att det blir tre dagars paus i tränandet. Jag tror inte jag vilat tre dagar från träning under hela sommaren. Idag fick jag även en ny yogadvd som jag beställde för en tid sen. Skulle gärna hinna testa den innan jag åker iväg imorgon. Kanske börja morgonen med yoga... Ha ett skönt veckoslut alla!

2 kommenttia:

  1. Hej på dig och vad roligt att du lämnat spår i min blogg!! Det är så roligt att kika in och se vem som läser! Om du rör dig i huvudstadsregionen måste du hänga med på Running Finlands träningar ngn dag :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hej och tack detsamma! :) Jag har med stor iver läst om era Running Finland träningar och skulle verkligen gärna delta. Tyvärr så studerar jag i Åbo och rör mig sällan ditåt, det skulle faktiskt vara kul att delta :).

      Poista